fredag 3 april 2009

Fotbollsfest :D

I morrn är de dags .
Dagen är här..
Sol och värme, Dagen alla väntar på.

I morrn är de Lördag. Men inte vilken lördag som helst.
Utan de är Fotbolls premiär.

ÄNTLIGEN!!!

Jag måste då säga att jag alltid hållt Hammarby som kära favoriter.
Men nu i år får jag släppa de taget och hoppas att de klarar sig kvar.

Spelarna har försvunnit och om man kollar på laguppställningen från 2006.
När Hammarby hade sin bästa uppställning någonsin och verkligen skulle vinna guld.
Vi jämför lagen:

2006 ställde Hammarby upp med detta lag i premiären:
Ante Covic
Gunnar Thor Gunnarsson
Pétur Marteinsson
Max von Schlebrügge
Fredrik Stoor
Jeffrey Aubynn
Mikkel Jensen
Petter Andersson
Petter Furuseth Olsen
Paulinho Guará
Björn Runström


Startelvan mot Elfsborg lär bli:

Kristoffer "Poppen" Björklund
David Johansson
José Monteiro
Christian Traoré
Igor Armas
Louay "Lolo" Chanko
Fredrik Söderström
Simon Helg
Haris Laitinen
Sebastian Castro-Tello
Charlie Davies


Som ni ser är de inte en enda människa med från startelvan 2006
och endast en är med i truppen. Nämligen Mikkel Jensen.
Men chansen att han petar Lolo Chanko är minimal.

Så i år hoppas jag som sagt att bara Hammarby ska spela allsvenskt 2010.


I kväll är de håkky. Färjestad mot håve.
De ska bli skoj att kolla.
Jag vet inte vilket jag ska hålla på.
Må bästa lag vinna .. haha .
Men jag känner mig ju nästan som en Jönköpingsbo samtidigt som FBK har grön/vita dresser.
Jaja vi får se..

Här kommer lite bilder från olika fotbollsmatcher..

Ha de bäst så ses vi..

Puss och Kram Henke.

Ps. Hoppas du får kul i kväll min älskade Therese <3>





Jag i egen hög person , Göteborg hemma 2007

Kalmar away 2007



Mandis och jag, Genrepet mot Vålerenga 2007

Gais borta premiären 2007


Jag bandyfinalen 2007 i Uppsala mot Edsbyn




Hemmapremiär 2007 mot Trelleborg
På bilden: Peter Åberg, Jag, Staffan Rådberg och Stefan Anderberg




IFK Göteborg borta 2007



Premiären borta mot GAIS 2007



Hej Brats, Vi e Bajen Brommapojkarna Borta 2007
Bilden är tagen när vi tågar genom östermalm



Kaos Tifo mot Djurgården 13 Augusti 2007


Alla bilder utom den sista är tagen av mig.

Inga kommentarer: