lördag 20 februari 2010

Sebastian Eguren

Sebastian, när du kom till Bajen var du en bänknötare i norska ligan som åkt dit för narkotikabruk. Du började inte helt lysande men fick förtroende, spelade upp dig och blev efter blott 36 matcher kultförklarad för ditt hjärta, slit och mål. 2007 säger du följande i en intervju; "Jag skulle aldrig spela i AIK, det vet jag nu". Efter matchen mot Barcelona på Camp Nou säger du följande; "Det var helt fantastiskt, jag såg fler Bajenflaggor än Villlarrealflaggor".

Som Bajare var jag jävligt stolt när jag såg dig från start i CL mot bl.a. Man United och du raderar ut deras mittfält i 2 matcher och ni håller 0-0 i båda. Man sitter framför tv:n och tänker: Han slog igenom hos oss. Jag har följt varenda jävla Villarrealmatch som tv4sport sänt och blev du utbytt stängde jag av. Det fanns ingen spelare i Bajen jag unnade ett proffskontrakt med en storklubb så mycket. Du fick spela från start i Uruguay och jag har med spänning sett fram emot att se dig i VM.

Hammarby har gjort dig till den du är idag. Idag betalade du tillbaka.

1 kommentar:

Dräparn sa...

synd att han går till AIK...