söndag 29 november 2009

Jul jul strålande jul

Tjena hallå.

I dag har vi julpyntat utan bara fan.
Eller ja lite i alla fall...
Vi var på där priset är liite billigare och skulle köpa ljusstakar.
De sluta med att vi gick därifrån 700 spänn fattigare. Utan ljusstakar.
Men men .. så vi fick åka till ICA MAXI i stället. Där hade dom stakar minsann :P
Men då kostade det oss 1000:- , Ja nu handlade vi ju mera. De roligaste var när vi kom till kassan.
Eftersom vi har självscanning så förmodade vi att de borde fan vara på tiden för en utstämning nu.
Ja de blinkade i alla fall när vi scannat in varorna. Men då kommer en kontroll nisse och säger:
-Ja de är säkert glöggen.
Ja och riktigt så var fallet. Då kan man undra, 2.25% glögg på Ica . Åldersgräns?
Ja fan. Haha de är ganska komiskt. Skulle vilja se fjortisarna supa sig fulla på glögg :P .

I morrn var de meningen att vi skulle åka till Katrineholm och kolla på en ev köpare till Fiona.
Men hon va visst magsjuk och då är de ju inte kul att träffa folk. Sen vill man ju självklart inte bli smittad heller. Men vi åker till K-Holm ändå. Eftersom Fiona inte fått blivit riden på över 2 veckor nu. Så de blir en tripp i morrn bitti.

Nu är de ganska så exakt 2 veckor sen jag tog min SENASTE cigarett.
Ingen idé och säga sista. För de kommer ju självklart nångång man blir lite småsugen. Men jag ska försöka hålla mig in i de längsta. Känns väldigt bra i alla fall. Det är väl nån enstaka gång som man blivit sugen. Men då är de bara och tänka på annat så går det över. Dom säger ju att man bara är röksugen i 90 sekunder så.

Sen ska de tränas i morrn. Se om man i alla fall har lite bättre flås än förra veckan. Tvivlar. Men om man inte tränar så kan de ju inte bli bättre. Nej nu blir det soffan och slumra in några timmar. Hoppas man kan rå på sig och rida en sväng i morrn. Skulle vara så kul =) ..

Ha de bra och puss och kram Henke

6 kommentarer:

Lina sa...

jag fick kontroll när jag självskannade igår. anledeningen var att jag hade köpt en flaska med pripps energidryck. det är tydligen 18 årsgräns på den, så då måste dom kolla. så jävla nördigt.

Henke sa...

hahhaa .. ja visst ..
Måste väl finnas bättre sätt och göra så inte fjortisarna dricker massa energidryck

Lina sa...

ja, nu väntar jag bara på att det ska pipa nästa gång man handlar kaffe. det lär väl bli åldersgräns på det med snart, haha!

Henke sa...

Ja fan .. Koffein risken är stor på högstadiet ;)

Lina sa...

va? nä hänger jag inte med, högstadiet? =/ det är måndagmorgon så då arbetar inte hjärnan på högvarv direkt.

Anonym sa...

fan vad du e duktig :)/jenny