söndag 11 oktober 2009

.

Mitt hundranionde inlägg hoppades jag skulle vara glatt


Men nu får man skriva ut sin besvikelse i stället.





Har vart med om detta förr.
Em 1996 och Vm 1998.
Då spelades mästerskaperna utan Sverige.

Sen efter det så fanns vi med.

2000 Ut i gruppspelet:
1-2 Belgien
0-0 Turkiet
1-2 Italien

2002 Ut i åttondelsfinalen:
1-1 England
2-1 Nigeria
1-1 Argentina
1-2 Senegal (e.f)

2004 Ut i kvarten:
5-0 Bulgarien
1-1 Italien
2-2 Danmark
0-3 Holland (e.s)

2006 Ut i åttondelsfinal:
0-0 Trinidad/ Tobago
1-0 Paraguay
2-2 England
0-2 Tyskland

2008 Ut i gruppspelet
2-0 Grekland
1-2 Spanien
0-2 Ryssland


Så vi har fått upplevt ett mästerskap varannan sommar.
Som vanligt när de gäller mästerskap så brukar ju Sverige åka ut tidigt.
Så då brukar jag hålla på Holland eller Argentina.
Så de får väl bli det denna gång oxå.

Nu kan ju iofs Sverige gå vidare.
Men ofta att Malta tar poäng BORTA mot Portugal.
Ett Portugal som firade Danmarks seger i går genom att vinna mot Ungern med 3-0.
Ett Malta som inte gjort mål hittills i kvalet.



Men dock har jag ändrat uppfattning och ser att Sverige har en framtid.
Ut med Henke, Elmander, Mellberg, Svensson, Nilsson och allt va de heter
och in med Berg, Wernblom, Bajrami, Bjärsmyr, Hysen och dom.

Jag tror på Sverige em 2012 vart de nu kommer spelas.
Där tror jag även att vi går långt. Riktigt långt..

//Henke

Inga kommentarer: