lördag 5 september 2009

Helg

Tjena .. I dag är de lördag, lördagen den 5:e augusti.

I dag spelar Sverige borta match mot Ungern. En match som måste vinnas.

Men jag sitter då på fest hos Jenny och Johnny då =)

Matchen får man väl titta på senare eller nå.


Läser i aftonbladet om svininfluensan som ska få en topp nu av insjukna människor.
Jag kan säga att jag är inte ett dugg rädd eller nervös.
Varför ska man vara det? Händer de så händer det och då var de väl meningen så?

Tror i alla fall att den inte är så farlig och media verkligen trivs nu med och sälja lös nummer.

Eller vad tror ni om under 3000 döda på hela våran planet.
Alltså 3000 av 6 miljarder.

De är mindre dödsantal än folk som dör utan att nån vet varför.
Mer människor dör genom att ramla i köket.
Mer människor dör genom att svälja en köttbit och sätta i halsen.

Nej jag är inte rädd.. Speciellt nu när de kommer vaccin och eftersom jag är vårdare så får väl vi först? Så har jag i alla fall fattat det.
Jag kommer nog vaccinera mig. Men de är mest för att jag ska kunna jobba som det.


Nej nu ska jag åka till bolaget..

Puss och kram

1 kommentar:

Lina sa...

självklart kommer ju Ungern vinna, vi ungrare är ju liksom lite bättre än alla andra ;)