måndag 12 januari 2009

Besiktning

Tjena.

09.50 i morse hade jag besiktning på bilen.
En Saab 9-5 Sedan.

Gick väl som förväntat. Visste ju att jag hade lite fel som borde ha åtgärdats.
Men fan. Jag orkade inte.

Sen vart de 3 st (2:or) som jag inte trodde.
Men men sånt är livet.
Nu blir de och laga och sen in igen.
Tror inte de är så allvarligt och kan lagas lätt.
fick på C:O halt och så. Men förmodligen trodde killen som besikta att de va en slang som va av.
Han visade t.o.m slangen de gällde.

Sen va min dotter Amanda på BVC i dag. Hon va helt ok. Inga fel där heller.
Men när jag vart på besiktning på bilen samt besiktning på barnet :P. Så kom jag på en briljant idé.
Varför inte ha besiktning på körkorts ägare??!!
tänk själv om du är 65 år gammal. Du fick ditt körkort när du va 18.
De är gärna 47 år sen. Hur mycket är sig likt dagens körning med då?
Fan vi hade ju t.o.m vänster trafik då !!!
Nej samtidigt som körkortet ska förnyas så görs en kontroll på hur vida mannen eller kvinnan är fysiskt stabil till och köra bil. Asså medicinskt.
Sen görs det en kontroll på vägmärken, Regler osv.
Självklart kommer detta kanske kosta en 500ing eller tusenlapp.
Men de skulle rädda liv.
Ska nog fan skicka ett mejl till VV och fråga.

Nej nu ska de lagas mat, Köttfärssås och Spagetti.
19.45 i kväll är de demo på g igen.

Vi hörs sen efter mitt sälj.

Ha de
Puss och Kram Henke

Inga kommentarer: